انتخاب بهترین تلویزیون هوشمند
نوشته شده توسط : سمیه

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند در سطح پایه ای یک ترکیبی از تنظیمات پایه ای تلویزیون با اتصال اینترنت است، تلویزیون هوشمند به طیف وسیعی از سرویس های آنلاین دسترسی دارد. می توان گفت تلویزیون هوشمند، پیشرفته ترین و آخرین نوع تلویزیون سنتی است.

معمولا برای دسترسی به محتوای اینترنتی، نیاز دارید که دستگاه هایی مثل لپ تاپ یا کامپیوتر را به تنظیمات تلویزیون وصل کنید. اما تلویزیون هوشمند، نیازی به این کار ندارد. تلویزیون های هوشمند خودشان از وایفای و اینترنت ساپورت می کنند، بنابراین می توانید به شبکه اینترنت خانگی بدون نیاز به هیچ سخت افزار دیگری دسترسی داشته باشید.

چگونه یک تلویزیون هوشمند را کنترل کنیم؟

زمانی که راجع به گوشی های هوشمند صحبت می کنیم، قطعا به سادگی می فهمید که راجع به موبایل ها حرف می زنیم که آن ها را در دست گرفته و صفحه را لمس می کنید تا هرکاری که خواستید، انجام دهید اما تلویزیون هوشمند چطور؟ بسیاری از افراد فکر می کنند که تلویزیون های هوشمند هم لمسی هستند اما چگونه می توان با این تلویزیون ها احساس راحتی کرد، در حالی که مدام باید کنار آن بود و آن را لمس کرد؟

تلویزیون های هوشمند مجهز به کنترل هستند. این ریموت کنترل می تواند عملکرد های مختلفی روی تلویزیون را انجام دهد و از مرورگر وب نیز استفاده کند. این تلویزیون ها همچنین دارای کیبورد های دستی هم هستند. این ریموت بدون سیم است و با استفاده از آن، قادر خواهید بود که از فاصله دور، آن را کنترل کنید.

ویژگی های تلویزیون هوشمند

اکنون که متوجه شدیم که تلویزیون هوشمند چیست، بیایید تعدادی از ویژگی های آن را در ادامه ببینیم:

۱-اتصال به اینترنت

قابلیت اتصال به ” اینترنت ” یک قابلیت پایه در تلویزیون هوشمند است. اتصال به اینترنت عموما از طریق استفاده از وایفای داخلی امکان پذیر است و بیشتر آن ها دارای پورت های اینترنت هستند. از آن جایی که تلویزیون هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، سخت افزار داخلی این دستگاه به صورت اتوماتیک آپدیت می شود و امن می ماند. بدون اتصال به اینترنت، نمی توان کلمه ” هوشمند ” را به معنای واقعی به این تلویزیون نسبت دارد، زیرا اکثر برنامه ها نیاز به اتصال به اینترنت دارند، همچنین مشاهده فیلم های آنلاین، مرورگر وب و دیگر فعالیت ها باید به اینترنت متصل باشند.

۲-اتصال به دیگر دستگاه های هوشمند

استفاده از تلویزیون هوشمند، باعث می شود که بتوانید به دستگاه های دیگری مثل تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر و دیگر کنسول های ویدئویی هم متصل شوید، بازی کنید، وب گردی کنید، ویدئوهای آنلاین ببینید و خیلی کار های دیگر انجام دهید.

۳-ساپورت اپلیکیشن ها

بیشتر تلویزیون های هوشمند دارای برنامه های از پیش نصب شده ای مثل یوتیوب، HBO، نتفلیکس و … هستند و به دستگاه های اضافه برای مشاهده محتوای آنلاین نیاز ندارید. بعضی از این برنامه ها رایگان بوده و بعضی دیگر نیاز به اشتراک دارند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: